Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Friday, January 14, 2011

JUARA LAGU KE-25

Salam...
mungkin dah agak ketinggalan kot untuk aku baru bercerita tentang AJL ni sekarang.. dah hampir seminggu berlalu... hmm.. tapi baru malam ni aku adaa mood nak menulis.. hehe..
soo layaaaann jer la erk..

seperti yang kita tahu juara AJL ke 25 ni telah dimenangi oleh penyanyi baru ANA RAFALLI dengan lagu ciptaanya dan nyanyiannya bertajuk "TOLONG INGATKAN AKU"..


lepas jer keputusan untuk pemenang diumumkan, ramai yang tak berpuas hati dengan keputusan tuh.. aku pun pada mulanya cam terkejut sket.. yer laa.. ramai yang cakap persembahan dia biasa jer. kurang menonjol sebab dia buat persembahan cam ala-ala teater muzikal gitu.. dia nyanyi dalam sangkar dalam tempoh yang agak lama. so.. penonton tak dapat nak tengok dia sangat. tapi aku suka part dia tukar baju tuh.. kagum sebab pertukaran baju dia tuh berlaku dengan pantas.

tp aku memang ada rasa dia akan menang smthing... cuma tak expect sampai dapat tempat pertama. bagi aku dia ada bakat, and suara pun unik dan manja... lagu tu pun personally untuk aku sangat indah.. PUISI dalam LAGU..

lirik lagu Tolong Ingatkan Aku - Ana Raffali ::::..


jangan disusun kata-katanya penamat
jangan disebut baris keramat
biar lenyap diserap sunyi
biar senyap yang tak menyepi

tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dalam saku penyeluk masa

mari patahkan papan markah lama
mari padamkan buku tiga lima
biar luka sembuh sendiri
biar lupa di makan hari

tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
kau dampingi aku
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu

tolong ingatkan aku kisah kita
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa

tolong ingatkan aku
kisah kita


ermm.. cuba korang dengar lagu ni semula dengan bait kata-katanya.. aku rasa lagu ni sedap jugak..
ermm.. bagi aku masih layak dan relevan dia jadi johan..

Anyway, tahniah jugak kepada semua finalis AJL ni.. aku aku, semuanya hebat2..
faizal tahir dengan persembahannya.
Vocal Black, walaupun agak tercicir tapi sangat menyentuh sanubari dengan lagu Sofea Jane tuh.
A.P.I pun performed bagus. persembahan menarik. siap ada tembak-menembak lagi.. laki aku sokong sangat dia dapat persembahn terbaik.. tp kecundang juga..
yuna pun nampak cantik. dah pandai make up lawa.. simple but nice!
pengacaranya pun best.. kalu tak de pengacara tiga orang tuh, mungkin suasananya sedikit berbeza kot.

KEPUTUSAN PENUH ANUGERAH JUARA LAGU 25 ( AJL 25)

Juara : tolong ingatkan aku - Ana Raffali
Naib johan : Drama King - Taja/Teja/Meet Uncle Hussein
ketiga : Noktah Cinta - Ajai/sheikh Qalam/hafiz AF7

persembahan terbaik : hanyut _ Audi Mok/Faizal Tahir
vokal terbaik : Noktah cinta - Ajai?sheikh Qalam/hafiz AF7


Tapi dalam banyak2 lagu kat AJL kali ni, aku nak bg kreadit kepada lagu ni..

½
¯

Aku Ada Kamu - Adira AF8

bagi aku, lagu ni lebih bermakna.. lagunya simple tapi maksudnya dalam.
masa lagu ni tengah perfomed, my incik asben aku bagi mesej

" yg ku ada hanya kamu saja.. abg akan sentiasa disisimu sayang... "

hehehe... terbuai diawangan sebentar masa tuh.. lepas tuh terus aku cari lagu ni.. tu yang suka tuh...

ermm... jom kita layaaann lagu ni..


ini lirik dia :

lagu : Aku Ada Kamu
penyanyi : Adira AF8

di kala ku kehilangan
di dalam kegelapan
kau suluhkan sinar petunjuk

dikala ku kesedihan
kau ukirkan senyuman
dengan penuh sabar memujuk

engkau menyambut,
tiap kali aku terjatuh..

andai hari esok,
langit akan runtuh
tabahlah menjunjung bersamaku

andai hari esok,
dunia gelora
takkan ku gemuruh selagiku ada kamu

di kala aku tak pasti
kau tampil dengan berani
membimbing agar lebih yakin

dan bila hidup penuh soalan
kau berikan jawapan
melengkap semua persoalan
engkau menyambut tiap kali aku terjatuh

andai hari esok,
langit akan runtuh
tabahlah menjunjung bersamaku

andai hari esok,
dunia gelora
takkan ku gemuruh selagiku ada kamu

tidak mungkin diri ini
mampu hidup tanpa dorongan mu...

andai hari esok,
langit akan runtuh
tabahlah menjunjung bersamaku

andai hari esok,
dunia gelora
takkan ku gemuruh selagiku ada kamu..........

waahhh.... sangat best dan mendalam maksudnya...
ermm OK lah... see you later k..
jaga diri dan jaga peribadi..
daaaa...
J

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...