Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Friday, July 25, 2008

art is unniversal..

since you all know me as an art student kat maktab ni, aku bleh la dah bercakap sikit2 pasal art ni.. huhuhu melu la...
well, art ni smthing yang unniversal. everything in this world ada nilai estetikanya yang tersendiri..
art bukan sekadar lukisan atau catan sahaja.. itu hanya cabang daripada seni visual. padahal seni ni merangkumi pelbagai bidang.. menurut kepercayaan Hindu. ada 63 jenis art tau...
k la. malas nak cakap banyak2. takut salah fakta. yela pandaangan manusia yang berbeza-beza itu pun merupakan satu nilai estetik.
masing2 ada pandangan dan persepsi yg berbeza, that's why ada kawan aku yg cakap seni adalah ape yang kita rasa dan ape yang kita ekspresikan. dari situ baru la wujud apriesiasi..

ok la. kat sini aku postkan pasal sand art. ini satu seni yang kita tak boleh simpan tapi kita boleh hayati melalui visual kita...
aku tak la study pasal benda ni, tapi sekali aku pandang, aku jd jatuh hati..
waaaaa.. aku sangat kagum dengan bakat yg orang ni ada. bleh create dengan ape yang terlintas je.
memang la, seni ni orang cakap just do it by imagine it....
kalo bagi kat bebudak untuk jd ABM kta mengajar, sure students akan lbh tertarik. well, tak ramai yang minat art wktu skolah lbh2 lagi skolah menengah. huhuhu..
aku dulu camtu la.. minat sikit je.. hehehhehe....


yang ni, dia wat pasal anilam planet.. wah.. mnakjubkan..

aku ada banyak lagi video pasal ni. kalo nak meh ambik kat aku. heehehehe..

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...