Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Sunday, June 10, 2012

HOYE-HOYE to Langkawi


selesai sudah percuti kami sekawan di Pulau langkawi bermula 27 mei smpai 30 mei hari tu..
seronik rasanya habiskan masa dengan kawan-kawan je yer..
percutian kami yang dirancang dan ditunggu sejak awal lagi ni.. akhirnya berjaya mencapai matlamatnya...
dan yang penting hajat kami nak merasa naik kapal terbang tercapai..
jakun tak jakun la dapat jejak kaki kat airport dan masuk dalam bas terbang ni.. hahah
walau hanya air asia dan masa perjalanan cuma 45 minit.. tp dapat la jugak berada beribu kaki dari tanah....
excited kot!!!!

selain kami bersembilan... kami juga ditemani oleh Adam Husaini merangkap  jurugambar pro, manager dan pemandu pelancong.. hehehehe... cian adam.... sori yer n terima kasih bebanyakk....

adam..

okeh...
dah sampai sini mestilah kena padatkan masa dan jadual dengan aktivti.. yer laa.. bukan senang nak sampai Langkawi kalau tak de hal. heheehe..
memandangkan kami sampai dah malam.. maka jadual aktiviti kami bermula keesokkan harinya pada hari kedua..

antara aktiviti menarik kami untuk menghabiskan masa bersama adalah seperti...... hehe


1. meneroka dan memantau keindahan pemandangan gunung mat chincang dengan menaiki kereta kabel... hehee   

with en cipol sblum naik kete cable.. malaysia soo hot.. wahhh.. hahaha...
jom beratur naik kete cable...
hamekkk kauu.. dalam kete cable..
we alls......

the boyz..

the girlz...

we were here!

2. menghargai dan membuat apresiasi terhadap sumbangan dan koleksi peribadi mantan Perdana Menteri, tun dr mahathir mohamad di Galeria Perdana.. wahhh.. berjiwa seni sgt! hehee




3.  'berenang' dan 'beraksi' bersama hidupan laut di underwater world... tapi.... kesian... terlepas sesi bagi makan kat penguin.. kami lewat dalam 15 minit. huhu.. kami sampai.. semua penguin tu dah kenyang dah.. kenyang kebuntat kata orang peghak. hehehe.. maleh je rope duk atas batu siap melepaskan sisa buangan lagi.. hahaha.... nak puas hati punya pasal sbb byar mahal, sampai dua kali ulang kat dalam tu..





4.   island hoping - ni antara yang paling dinanti oleh kawan2 aku ni... diorang mulanya beriya tak bagi aku join yang ni. sbb katanya nanti terlompat dan terhentak2.. bahaya utk baby... siap suruh aku pujuk n paksa laki aku ikot sekali.. aku mulanya malas nak ambik port dan malas nak bg keputusan awal. sbb kta sendiri tak penah dan tak tau cam ne lagi situasi masa tu.. bg aku. aku akan wat keptusan sama ada ya atau tidak lpas aku smpai kat tmpat tu.. karang orang cakap kta cakap tak serupa bikin plak kan? haha..... jadi.. desakan kwn2 aku yg tak bg aku join tu.. sedikit sebanyak mengguris hati kecik aku ni. buat aku patah hati... macam lah aku tak tau jaga diri... tp yer lah diorang caring la tu kan... sooo.. aku pekak telinga ajer.... buang sudahhh.. haaha

lastnyer.. aku join jugak....




antara aktiviti yg terkandung dalam island hoping ini adalah merangkumi bergerak dari satu pulau ke satu pulau

kami tngok pengalaman helang makan secara dekat...


bertamu di Pulau Tasik dayang Bunting...



naik basikal air ni.. RM20 untuk setengah jam bagi 2 orang....

mandi manda di kawasan tersedia.. satu life jacket RM5.. mandi la puas2..

ermmm.. haiii.. mak buyong ni.. tengok jer laa.. ditemani hulu balang ni.. hehhe
dah tak yah nak rasa air tasik dayang bunting.. dah sedia bunting.. haha





5.   melawat makam mahsuri.... terlepas hajat kami terutamanya aku la nak merasa aiskrim goreng kat sini. hehe..


6.  meronda di kawasan beras terbakar.. shoping mana yg tak cukup.. hehee


7.   bergambar di datarang lang.. 

haaa.. kalau nak tau.. tu semua aktiviti waktu siang.. hehee
habis malam buat per??? 
haaa.. malam adalah masa untuk SHOPPING dan melayan perut laaaa. hehehe..


begitu lahh.. sedikit sebyak trilogi masa hoye2 kami..... makin lama kat situ bleh rabak poket suar, sbb nafsu shopping tidak tertahan. hehehe....
 nama je pulau bebas cukai.. tapi dia tetap cukai duit dalam poket.. hehehe...



okeh la.. see u later.. dadaaaaaaaaaaaaaa...........................

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...