Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Tuesday, June 19, 2012

SEMESTER BARU - sem 8/2012



  
salam...
alhamdulillah.. kembali memulakan semester baru yakni semester yang terakhir dalam pengajiaan ku.. 
yaa.. akhirnya pengajiaan selama 5 tahun setengah bakal sampai ke penhujungnya.. tinggal tempoh dalam masa lebih kurang 6 bulan untuk begelar pelajar. 
kembali bersama rakan-rakan menimba ilmu perguran.. hehe..
yaaaiii.. kembali ke sekolah.
semester ni akan ada intership.. aku akan kembali ke sekolah tempat aku berpraktikum pada semester lepas untuk menjalani khidmat inteship ini selama 4 minggu bermula minggu hadapan..
kembali menjadi guru pelatih. dipanggil cikgu dan kena selesaikan kajian tindakan.. 
semester ni jugalah hasil kajian tindakan akan dibentangkan dan dibawah topik pengurusan Pendidikan seni, banyak projek dan kerja lapangan yang harus diselesaikan. semoga segala hal dan urusan dapat diselesaikan dengan jayanya...















aku memulakan semester akhir ini dengan usia kandungan masuk ke minggu - 16. 
yaaaa 4 bulan dah... hehe...
perut dah makin besar, badan terasa semakin cepat letih dan sakit pinggang.. biasa la tuh.. hehe..
sebenarnya.. aku jadi semakin risau.. banyak sebab pulak jadi risau...
banyak baju kurung pon dah sempit pada kain.. adooii kena pikir altenatif pakaian plak pasni. hehe..
ermmm satu lagi, pasal kewangan....
dapat elaun semester ni, kna la bahagi duit sebaiknyaa...
mana duit nak intership, mana duit nak wat jamuan kelas dan yuran kelas, mana duit nak raya, nak beli barang baby lagi...
baru semalam check checklist untuk persiapan baby.. wauu.. bnyak sgt.. takkan nak harapkan suami sorang. aku tetap nak rasa belanja ngan duit aku sendiri.
adik2 aku pon semuanya periksa taun ni.. mesti kena hulur jugak untuk diorang..
abah nak siapkan rumah dan wat kenduri.. semua tu pakai duit. kalo harapkan gaji abah memang tak cukup... huhuuhu.. nasib baik laki aku setuju bagi aku buat loan dari dia.. sy dapat gaji nanti sy bayar yer sayang.. hehehehe..

dari segi perasaan.. incik asben aku cakpa, aku makin sensetif..
hahaha.. yeke?????
ermm.. nah la.. cuma aku rasa tak mau jauh dari suami je.. 
masa abg nak gi sarawak dan tinggal aku untuk 4 hari.. alahaii.. sedih rasa.. tak sabar tunggu abg balik..
mLm mesti tak boleh tidur.. sbb rasa janggal tidur kat bilik sendiri tapi tak de suami kat sebelah. terbau-bau suami sendiri.. haaii..
masa abg antar balik seremban, dalam hati dah terpikir.. alaaaaa nak balik seremban dah erk?? huhuu..
masa antar abang naik bas nak balik perak..
alahai sedihnyaaa hati tak terkata... rasa tak mau pisah ngan suami dah..
masa saat abg nak naik bas dah, air mata tak tertahan dah.. tak malu dah nangis depan orang.. huhuhu.
bila abg cium dahi, lagi la sebak...
adooi.. penangan baby la ni... wat ibu rinduuu kat ayah slalu.. huhu......
semoga hati ni, badan ni, jiwa ni tabah dan kuat mengharungi kehamilan berjauhan dari suami tersayang..
ibu harap baby pon kuat... 


harapannya.... semoga semester ini akan dapat dilalui dengan tabah dan lancar. biar selesai semuanya..
moga ALLAH sentiasa bukakan jalan dan membantu. dilimpahkan barakah dan rahmat..
semoga pengajianku, pengajaranku, kehamilanku, segala urusan ku dipermudahkanNYA.. insyaALLAH.. 

ameen.. 












No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...