Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Saturday, August 1, 2009

A moment at Genting Highland.. (second Day)

masuk ari kedua, kami kuar awal pagi sekali dengan check out. sebab nati tak yah susah2 nak balik kemas barang n check out. waktu pagi keadaan berkabus lagi.. wahhh.. memang cantik. i like it..


berkabus.....

theme park tu bukak pukul 8.30 pagi. so sebelum tu kami jalan2 n tangkap gambar kat taman berdekatan.. cantik sangat. banyak bunga.. hehe...
tenang n privacy. hehehe..



eeeiii.. bunga... geramnya!!

masuk je ke dalam theme park tu, macam kanak2 kami terus berlari2.. soronok sangat dapat main2.. first sekali adalah swing.. yang ni biasa je.. tapi ada gak yang terketar.. cian kawan aku si rafhan, hampir nangis dia..



seterusnya, kami cuba semua permainan kat situ yang kami rasa nak main. hehe..

ada yang ala budak2 n ada yang mencabar.


tengok orang naik space short, cam gerun je.. tapi kalo tak cuba mana tau rasanya.. aku ngan jaja pun gi la cuba.. mula2 dah rasa debar.. aku tau dia akan naik tinggi. bila sampai atas, aku nampak permandangan waktu pagi yang masih berkabus lagi.. semuanya nampak kecik je.. wahhh memang cuak.. peha dah menggigil sebenarnya time tuh. pastu dia jatuh terhempas. aku tak terkata melainkan jerit nama kawan aku Tya kat sebelah.. ya Allah, debar sangat weh.. dah rasa melayang sangat time tuh.. kalo jatuh... hmm paham2 sendiri je la.. nak tercabut jantung... tapi itulah pengalamannya..



seram... seriau tau!!


seterusnya naik cyclon.. ni pun agak mencabar jugak kot.. yelah.. aku nak rasa tapi pada masa yang sama aku pikir camne kalo aku terjatuh.. ahhh tidakkk.. aku tak sanggup. tu yang berkerut2 muka tahan takut. nak jerit tapi tak terkeluar. hehe...



mula2 semua muka ceria je... senyum bukan main...

tapi.........


hahhaha... apa dah jadi daa... apsal muka semua berkerut tuh... hehehe... aku tak pe laa, aku saje je tuh.. hehe..


naik rebena cup.. hahaha... ni untuk sape2 yang cuba nak menambahkan pening kepala. memang sesuai. hehee...




arghhh... pening2 la main mende nih...

jalan2 nampak ada birds... apa lagi mestilah nak tangkap gambar. tapi penjaga tu cakap, kita kena beli gambar yang dia tangkap dulu baru boleh tangkap gambar banyak2 guna kamera sendiri.. harga gambar tu RM15.. lepas tu, kamera sendiri pun rancak mensnap. siapa aku dapat kenangan lagi.. kena kepit ngan burung yang warna biru tuh.. lebam weh... sampai sekarang tak ilang lagi.. huhuhu..


smile.......

ni burung kuning yanh kecik n comel... bila kita usik badan dia, dia bunyi.. hehehe..



next, pirate ship.. dia ala2 buaian la.. tapi boleh buat kita terdorong ke depan. kalo tak kuat iman, bergetar jugak perut weh... huhu...




lagi kami naik sungai rejang boat.. aku naik bertiga ngan ilah n tasya.. sian kami habis basah baju. paling teruk, tasya lah.. akibatnya kami mengalami kesejukan yang teruk. hehehe...


pastu, pasal kami naik fly dragon.. dia ala2 roller coaster tapi sekejap dan pendek je.. tapi itu pun boleh wat muka aku ni berkerut.. hehehe..




dah penat main,jalan dan tangkap gambar, peryt pun dah lapar. so, makan time... hhehe.. cam biasa la, fast food tetap jadi pilihan. kali ni, pizza hut menjadi pilihan hidangan makanan tengahhari kami...
korang nak tau tak, itu lah kali pertama aku makan Pizza hut tau.. suka hati kalo nak cakap aku ketinggalan sket tapi itulah hakikatnya.. kiranya menjadi kenangan jugak la gi genting ni sebab dapat makan pizza Hut for the first time. hehe...




lepas perut kenyang, kami sambung aktiviti ngan game yang ringan2 je.. do kami gi tengok 3D movie. walaupun, hanya cerita dokumentari yang selama 15 minit lebih kurang, aku tetap rasa best.. macam tu rupanya tengok wayang 3D.... hehee... benda tu btol2 depan mata. aku tengok kawan2 aku alih kepala ke kiri dan ke kanan waktu tengok movie tu... hehehe....





kiranya ktaorang try semua game yang ada kat situ selagi nmpk best n kami mampu nak main. hehe..


bas london.........


free style...


vinci cruise....

hmmm.... actually banyak lagi gambar nak post tapi tak larat nak upload laaa.. hehe... pukul 6 petang kami gerak meninggalkan genting highland.. turun semula dan ready to back to maktab terchenta..kami naik bas ke seremban dari pasar seni.. kami naik bas 2 tingkat.. kami semua duk kat tingkat bawah.. best cam kenderaan sendiri jerk.. hehe...

time tu, semua dah penat.. pikir kena cepat balik sebab esok ada kelas laaa.. dah la kena gi perhimpunan...

dalam bas.....

sampai depan maktab kira2 pukul 11.oo malam.. kami isi perut kami yang dah i hari lebih tak jumpa nasi nih.. lepas makan baru masuk maktab. kira-kira 12 lebih..

hmm.... percutian yang memenatkan tapi BEST!!!!!
nanti kita gi lagi ek......


No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...