Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Tuesday, August 18, 2009

kepenatan.......

penat???
hahaha.. itu semalam punya cerita.. agak free. tu yang sempat mengepost tuh..

semalam hari pertama masuk sk sungai ranggam. wat PBS kat sini.. semalam aku sampai agak lewat ke sekolah. kenapa?? gara2 penat la tu.. hari ahad tu, aku ngan family balik kampung abah sbb nenek wat kenduri arwah. kenduri lepas isyak.. kami datang dari petang tu.. tolong masak. hehe..

sian kat suamiku sayang, dia kadang2 terpinga-pinga bila kami sekeluarga mengeluarkan bahasa rasmi kami.. iaitu bahasa jawa.. hehe.. ermm, dia just angguk2 n geleng2 je laa.. lepas tu cara kenduri orang jawa nih, lain skit. cara kan dia, ikut cara atau makan nasi ambang. tau tak mana rupa nasi ambang??

nasi ambang tu adalah nasi dan lauk yang yang dihidang dalam talam dan di bahagi empat. kira boleh bawak balik atau makan beramai dalam talam tuh.. terkejut gak suami aku mula2 sebab dia tak biasa..
lepas habis kenduri tu, aku terus balik umah.. sampai umah pkul 11.30 malam.. warghh letih laa.
fikir esok ada PBS.. tapi dah penat. baju pun tak iron lagi.. fail pun tak kemas lagi..
akhirnya dah tak dapat menahan mata terus je landing atas katil.
pagi tuh, pukul 4.30 aku dah terjaga.. ermm layan 'kerenah' suami tuh, pastu iron baju aku dan suami, pastu wat sarapan.. kemudian baru mandi, solat, bersiap. itu pun masih lambat sampai skolah.. hehe..
sampai sekolah, nasib baik guru besar tak de. PK pun tak de jugak.. last2 duk bilik guru menyembang ngan cikgu2 je laa.. ngantuk jgk aku menunggu waktu habis sekolah. baca novel je laa..
lepas balik aku gi ganti kad pengenalan baru kat pejabat pendaftaran.
petang sampai umah, kena prepare minum petang plak..
huhu..
sampai la ke malam. aku dah settle basuh baju n basuh pinggan..
itu laa rutin aku semalam..

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...