Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Wednesday, March 9, 2011

senang jadi orang BERADA??

hmm... aper yer yang membawa aku untuk menulis entry ni...
ntah la.. tapi ada sesuatu yang membuat aku terfikir..
hAaa.. mungkin kerana aku aku yang sorang ni kot yang membuat aku terdetik nak tulis entry ni..
kawan aku tu dia baru je beli Sketches Pad.. cantik, besar dan mahal..
pergghh.. dalam hati aku berkata.. seronoknya jadi dia..... bukan aku brmaksud nak kat dia punya Sketch Pad tu, tapi seronok kan kalo kita orang berada..
dulu masa kat sekolah.. cikgu kita mesti pernah tanya, kalau lah kita ada sejuta ringgit atau kita seorang jutawan, apa yang kita akan lakukan..........
hmmm.. masa tuh sampai tak boleh jawab kot, apa nak dibuat dengan duit sejuta tuh.. hahhahaha...

sejak akhir-akhir ni aku rasa duit aku mengalir laju sangat... saban minggu gi withdraw duit.. huhu..
semester ni memang banyak belanja dengan bayaran demi bayaran untuk sukan dan kejohanan yang kami kena arrange semester ni..
yang tu, aku tak kisah la... memang aku sebagai seorang pelajar dibanyar elaun untuk mencukupi mende2 ni semua la..
semester ni memang banyak belanja.. lagi2 sejak AHK bersama aku.. aku haruslah 'menyara' selama dia bersama aku..
pastu ditambah pulak dengan praktikum pertama yang bakal kami hadapi tak lama lagi..
memandangkan ianya praktikum pertama, so... masing2 excited.. semua nak baru dan nak pakai sesuatu yang bersesuaian dengan title 'cikgu' yang bakal disandang.. from head to toes... kalo boleh semua nak baru.. kasut baru, beg baru, baju baru, n macam2 lagi laa..

so.. biasa la.. bila dah keluar shopping, nafsu berbelanja ni kadang2 tak terkawal.. bila dah over dos, tu yang membuat aku sedikit menyesali apa yang aku beli.. hahaha... maka untuk backup aper yang telah terover budget tuh, maka aku akan potong melalui mkanan aku.. maksudnya tak leh makan sedap2 sampai dapat balik nilai yang dah aku belanjakan tuh..
boleh ker cam tuh??? ENTAH...... hahaha...
kawan aku sorang ni selalu cakap, jangan berkira pasal makan.. kalau rasa nak makan, beli jer..
hmm... tapi bagi aku.. aku makan untok hidop.. bukan mati pun kalo tak dpt makan menda tuh..
cenggitu lah pemikiran aku.. so boleh la save sikit kat situ..

aku selalu terkenang adik aku kat poly tuh.. cam mana lah dia menyara hidop dia kat bandar shah alam tuh.. dia dah masuk semester kedua tapi pinjaman PTPTN dia sampai sekarang tak dapat lagi.. padahal kos yang dia ambik tu memerlukan dia utk buat reserch dari satu negeri ke satu negeri... mesti makan belanja besar tuh.. aku kesian kat dia.. abah aku tak dapat nak bantu dia sngat.. abah aku kerja tak menentu.. adik aku ramai lagi kat rumah tuh.. semua nk pakai duit. abah aku mungkin boleh bagi kat adik aku sekitar RM2oo sebulan atau kurang..
aku sendiri pun tak tau nak bantu cam ne. aku pun hanya penerima elaun yng cukup2 untuk diri aku.. aku hanya dapat bg sekadar yang aku mampu.. bila abah tau, aku bg duit kat adik aku.. abah akan berterima kasih sgt2 kat aku.. dari situ, aku tau.. betapa susahnya abah nak kumpul duit....

orang yang tak melaluinya mesti tak kan paham situasi dan keadaannya kan?? sebab aku tengok ramai orang sekarang dah 'senang'.. macam2 boleh dapat. petik jari jer.. hahaha.. *cuba petik jari tengok, dapat ke tidak? haha..
perumpaannya lah.. sekarang semua nak senang.. orang dah pakai gadget yang cangeh2.. ipod, ipad, mp4 dan aper ntah lagi laa.. sedangkan aku masih lagi ngan hp yang ntah zaman bla ni.. haha.. tapi tak per, aku bersyukur..
aku tak pernah dan tak kan menyesal dilahirkan dan hidup dalam kalangan golongan sederhana. aku tau, ada orang yang lebih susah lagi dari aku.. sebab tu, satu masa nanti, kalau boleh, aku tak nak di postingkan ke kawasan bandar.. kalau boleh biar la dpat kawasan luar bandar. sesuatu yang amat dekat ngan jiwaku.

ramai orang cakap kat aku : alaahh.. intan senang la.. laki bergaji.. bulan2 boleh mintak belanja kat laki....
ouuhhhh.. sori.. aku bukan isteri cam tuh.. aku amatt jaarang minta belanja dari dia.. apa dia nak bg itu lah aku terima... cuma aku bernasib baik dapat seorang suami yang amat sayang isterinya.. kadang2 aku rasa seperti berhutang dengan dia sehingga terdetik di hati aku nak bayar balik apa yang telah dia belanjakan untuk aku walaupun aku tau, aku takkan mampu untuk bayar balik.. dari segi material dan kasih sayang..
dan sebab itu, aku sayang suami aku.. heheehe...


hmmm... dah la.. nanti makin melalut plak aku.. tiba-tiba aku rasa sebak plak.. hhuhuhu.
tapi sebelum aku benti, aku nak cakap.. di mana bumi di pijak di situ langit dijunjung... ngee..


see u later... daa..

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...