Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Friday, March 18, 2011

adik iparku bertunang......... 2

isnin 14hb mac 2011.. adik iparku, azuan selamat bertunang dengan seorang cikgu dari felda laka selatan, changlun, jitra, kedah.... munirah namanya...
bertunang juga akhirnya adik ipar aku ni.. cikgu munirah tu umur 26.. aku pun tak tau nak panggil apa kat dia.. kalo aku panggil akak kat dia.. nanti dia pun panggil aku kakak jugak.. hmm...
seawal jam 7.00 pagi kami dah gerak dari perkarangan rumah dengan 5 buah kereta... semua adik beradik dah ada kete so senang nak kemana-mana..



rombongan kami tu diketuai oleh abg sulung dalam famili kami, iaitu cikgu azlan... ( sampai sekarang aku masih panggil dia cikgu.. susah bebenor nak panggil dia abg..) huhu..

dalam perjalanan pergi, memang laju nak cepat sampai punya pasal kot.. aku tengok pengantin pun excited jerk.. (eh pengantin ker? hmm yang nak bertunang tu laa)
kami berhenti sekali jer di perhentian Bukit Gantang then meneruskan perjalanan.. pukul 12 tengah hari kami dah sampai di Felda Laka Selatan, changlun.. perjalanan ambil masa 4 jam..
waktu kami sampai pengantin perempuannya tak siap lagi.. so, kami rest dulu kat masjid yang terdekat sambil susun atur balik hantaran yang dah kucar kacir dalam perjalanan....





hmm.. 'pengantin' pun risau hantaran dia.. hehee..

pukul 12.30 kami tiba di perkarangan rumah pengantin perempuan di sambut abang pengantin perempuan...
urusan 'seloka' kedua pihak lelaki dan perempuan berjalan lancar. sekejap jer. lpas bincang wang hantaran dan mas kahwin serta tetapkan tarikh perkahwinan maka lamaran meminang kami di terima. Tarikh nikah yang dipersetujui adalah 14 mei ini di kedah( waaa.. aku rasa time tuhminggu exam aku kot.. boleh ke nak ikot ni.. huhu) then 29 mei di perak... ( baru jer start cuti time nih)


hantaran dari pihak lelaki..




lepas mak mertua aku menyarung cincin dan bertukar barang hantaran, maka kami pun dihidangkan dengan makan tengah hari...
menunya kari kepala ikan ngan kari udang.. hmmm.. apa lagi rombongan yang memang tengah kelaparan tu, menatap pinggan dengan penuh asyik laa... senyap semua.... aku pun sampai tak sempat snap gambar.
dah hbs baru teringat.. hehehe...

sebelum berangkat balik, kami beramah mesra dengan keluarga perempuan... tak lama lepas tuh, kami pun angkat kaki la mengundur diri sebab pikir nanti lewat sampai umah.. bising pulak ayah kami kat rumah. lagi pun kami dah plan dari awal lagi.. alang2 sampai sini mesti teruskan ke Padang Besar.. hehehehe...



nway SELAMAT BERTUNANG KEPADA AZUAN DAN MUNIRAH

SEMOGA SAMPAI KE JINJANG PELAMIN DAN KEKAL KE AKHIR HAYAT..


No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...