Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Thursday, February 23, 2012

help me... ouh my hard disk...


salam semua..........

korang aku nak kabarkan kesedihan aku ni.. huhhuhu..

beberapa hari lepas.. satu kejadian yang aku paling tak sangka akan terjadi kepada aku...
sebaknya rasa hati...

lepas aku berjaya menyiapkan assignment Bimbingan dan Kaunseling dengan jayanya dan dah siap print.. fuhh masa tu lega rasanya.. rasa berhasil sbb tak kuar walau cuti. okeh sekarang masa untuk rph dan tumpu pada pnp...

malam tu, ada kawan aku nak pinjam aku punya hard disk untuk print muka depan assignment. aku pon bagi.. bla dah masuk laptop dia.. tengok semua file dalam hard disk aku jadi corrupt.. macam kena virus... 
Aku pon pindah masuk laptop aku.. tengok sama jgk... masa tu aku dah nervous.. sbb takot hilang, aku pon scan hard disk aku dengan antivirus AVIRA...
memang dia ada kuar memo untuk setuju fix the problem... aku pon klik OK..
dan...... BOOOMMM... sekali aku pandang, semua file yg corrupt tadi hilang dari simpanan..

ya ALLAH.. berdegup kencang teros jantung aku.. aku cuba bukak banyak kali n refresh.. mana tau ada miss kat mana-mana...  tapi tak berjaya.... teros holang mood aku untk wat rph hari tuh... sedih tak terkata...
aku cal abg.. tapi abg wat lawak plak.. abg ckp tak pe la.. paling tidak dah tak de la gambar abg masa gemuk. hhaha..
lawak sangat kan?? huhuhu..

aku tetap tak dapat redakan kesedihan.. macam2 ada dalam hard disk tu...
keesokkannya lepas balik skolah aku teros bawak gi kedai komputer..
sekali lagi patah hati ku bla dia kata tak dapat dipulihkan.. cina kat kedai tu tanya aku, dengan antivirus ape aku scan.. aku jawab la avira.. sbb antivirus tu je ada dalam laptop baru aku...
dia teros geleng kepala... dia kata, kalo AVIRA memang tak dapat tolong sbb dia teros buang file kta....

hmm.. sedih tak terkira aku..
terasa sangat bodoh diri ini pegi scan...
terasa sangat kecewa bila sebahagian memori dan kenangan hidup hilang sekelip mata,
terasa marah sgt pada antivirus tu...
balik ke rumah petang tu, aku terlena dalam sebak yang tak tertahan..... hampa rasanya....

tapi aku tetap tak puas hati.. yer lahh bila ktaa masukkan USB dalam komputer dan bukak dia punya properties.. ku tengok harddisk aku berisi.. maksudny ada ruang yang digunakan.. tapi bila open, kenapa kosong??????
aku syak semua file aku kena hidden oleh AVIRA...




aku cuba cari manual penggunaan AVIRA personal dan sedaya upaya cuba fahamkan.. aku masih berharap ada sinar yang menggembirakan..
tapi.................... aku tetap tak berjaya menjejaki kat mna semua file hidden dalam hard disk aku.. ada lagi ke?? dh terbuang ke? waaaaa..... aku nak tau semua tu..........................

maka dengan itu, aku merayu dan mintak tolong sesangat....
sesiapa yang tahu cam ne nak pulihkan aku punya hard disk.. tolong la bantu aku.. serius aku tak sanggup kehilangan semua file yang ada dalam tu.....

HELP ME!!!!!!




bagi la cadangan untuk selamatkan hard disk ni.. huhuhuhu...

mine!!!


No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...