Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Monday, April 11, 2011

kotak pancaran


ku terima satu anugerah..
indah, bersinar, memancar gagah...
sama berdiri..
sama melangkah..
penyedap rasa dan kata...
kekadang menjadi raja... lantas membawa kesal yang panjang..

dia tetap bersamaku..
berdegup di belahan dada..
memekik dan melolong..
terkadang ku gembira, terkadang tak ku hirau..

ku harap dia menjadi pendamping berguna..
siapa tahu, dia juga minta dibelai..
minta di suap santap rohani..
argghhh... aku terlupa...

tatkala sisi yang lain rancak mengundangku berdansa...
dia aku tinggalkan..

tanpa ku sedari.. dia semakin usang..
kotor dan berdebu..
cahaya terangnya semakin malap...
dilitupi habuk dan pasir....

aku takut....
sangat takut hilang cahayanya....
mahu saja ku gilap...
tapi kain apa yang mampu membersihkannya......
terdampar dihadapanku sebakul kain untukku pilih..
namun pandanganku kabur...
ku perlu tangan untuk meminpin..
tapi aku malu....................................

bersalahnya aku kerna tidak mampu berlaku adil......
tolong lah cahaya.. jangan kau pergi dari sisiku..
kerna tanpamu aku kosong tak bernyawa..

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...