Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Sunday, January 29, 2012

LAPTOP BARU..


Yeeee.....
aku dapat laptop baru...
incik asben sy yang tersayang belikan...
ermm... memang la aku dah ada laptop sekarang... tapi sejak laptop ACER aku ni timbulkan banyak masalah.. dan paling kronik pasal LCD dia yang dah longgar dan amat menyebalkan hati bila kita dalam keadaan genting... maka kata suami aku.. kesiann.. macam mana aku nak siapkan AR ( action reseach) semasa final year pengajian aku ni..
aku banyak kali cakap.. apa salahnya baiki je laptop aku sekarang ni.. sbb secara seriusnya. aku masih sayang dengan laptop yang dah aku pakai sejak persediaan ni... mmg sayang sgt rasanya nak tukar yang lain.. tapi... laki aku cakp.. nak baiki tu pon makan kos jugak.. bukannya tak pernah dibaiki.. lepas baiki, dia rosak balik...
ermm, akhirnya aku akur jugak untuk beli laptop baru...

tapi......
jauh disudut hati aku.. aku nak beli ngan duit aku sendiri... sebab rasanya dah banyak sgt suami aku berkorban wang ringgit untuk aku.. termasuklah bayarkan ansuran kereta aku RM600 sebulan.
pernah terfikir dalam otak aku.. aku nak wat pinjaman bank.. soo.. aku boleh tolong abah dan adik2 sekali..
namun apakan daya.. tak de bank yang nk bg pinjaman pada orang yang belom bekerja.. aku suruh suami aku wakilkan.. guna nama dia untuk buat loan.. namun masalah juga bila terpaksa buat urusan pindah bank gaji... ermm.. bila macam tu.... tawar teros keinginan aku.... cuma aku masih berharap... suami aku masih nak tolong buatkan loan bank untuk aku... urmmm.. hopefully... sbb aku rasa, aku takde masalah utk bayar balik setiap bulan dengan duit elaun yang aku terima. insyaALLAH kalo aku dapat loan bank tu.. aku akan manage sebaiknya..... bukan untuk aku.. tapi untuk abah dan adik2.. ( waaaa.... abg.. tolong la usahakan..... huhuhuhu)


ermmmmm...
berbalik pasal laptop tadi...
suami aku suruh adik ipar aku kat shah alam yang belikan...
maka...... sekarang dapat lah aku.. sebuah laptop LENOVO yang baru....
suami sy cakap... gunakan sebaiknya... semoga AR aku success.. hmmm.......................




terima kasih abang!!!

dan.....
aku rasa.. aku tak nak jadikan laptop ni sebagai hak milik mutlak... soo.. aku nak share ngan incik asben aku la.. walaupon dia dah ada laptop lain.. tapi biar la... aku tetap nak cuba berdikari.. tak mau jadi isteri yang terlampau manja... aku tetap nak baiki laptop ACER aku ni.... banyak dh berjasa pada aku...

pada masa yang sama....
aku kesian kat adik aku... dia pon dah tahun akhir jugak.. tahun depan dia dah buat LI ( latihan industri)... mesti perlukan laptop jugak untuk wat tugasan.. ermm.. cam ne la dia hidup dengan tanpa laptop sendiri dan tanpa sumber kewangan yang tetap.. huhuhu.. perit jugak aku pikirkan... aku nak tolong pon tak dapat....

itulah.. beruntungkan???
aku ada suami yang baik n 'kaya' ni.. hehe.. alhamdulillah....

jadii.... itu lah kisah laptop ku....

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...