Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Tuesday, January 3, 2012

moga 2012 membawa erti



alhamdulillah sampai juga kita ke tahun baru.. tahun 2012...
bila masuk je tahun baru.. semua orang duk bercakap pasal azam dan cita-cita baru pada tahun ni....
ramai la orang akan berharap itu dan ini...

yaa... semestinya... aku pon mestilah simpan azam jugak..
tapi sebenarnya aku malu la nak cakap kat orang.. bukan kita je yang ada azam.. yeee dakk... duk terhegeh2 bgai tau semua orang.. rasanya itu sesuatu yang agak menjengkelkan.. btol tak...

tapi itu lah... aku cuma berharap apa yang aku hajati dapat terlaksana pada tahun ni....
tahun nia aku rasa banyak sangat perkara penting dalam hidup kami sekeluarga...

pada tahun 2012 ini......

  • adalah tahun terakhir pengajianku di IPG..... setelah 4 tahun setengah tinggal, bergaul dan menimba ilmu di Institut Perguruan Raja Melewar ini... maka tahun ini menjadi tahun terakhir aku di sini.. tak lama lagi tamat la kursus Pengajian Ijazah sarjana Muda Perguruan untuk aku..... insyaALLAH bakal melangkah ke alam pekerjaan pula..
  • pada tahun ini, aku akan menjalani praktikum intensif dan akan buat Kajian Tindakan di sekolah.. lepas tu buat presentation. menghadapi peperiksaan akhir dan menjalani kursus KISM..
  • tahun ni.... adik kedua aku pon akan menghadapi peperiksaan besar atau akhir kursus sebelum dia keluar menjalani latihan industri dan menamatkan pengjian diplomanya....
  • adik ketiga dan juga anak saudara belah suami saya akan menghadapi peperiksaan SPM..... diorang ni... kadang2 aku tengok buat sambil lewa je... yer laa budak lelaki.... ermm.... apa yang aku harap kan.. diorang timbul kesedaran dan bersedia secukupnya untuk SPM
  • adik keempat aku dan anak saudara belah suami pon akan menghadapi peperiksaan PMR
  • adik kelima aku..... masih sekolah rendah dan bakal meduduki peperiksaan UPSR
ermmm.. banyakkan.. semua adik beradik aku akan menghadapi satu peperiksaan yang besar pada tahun ni....
maka dengan itu... apa yang aku harapkan :
  • aku akan lancar dalam urusan pengajian ku dan mendapat tajuk yang sesuai untuk Kajian Tindakan dan selesai menghadapi alam pengajian dengan jayanya...
  • semoga adik-adik aku berjaya... semoga ALLAH bantu dan permudahkan mereka membuat persediaan dan dapat menjawab peperiksaan dengan baik..
  • semoga ALLAH murahkan rezeki abah.... dalam keadaan macam ni.. mesti abah perlukan banyak sumber kewangan.. moga ALLAH bantu abah.. jangan lah biarkan abah dan emak susah lagi... T_T
  • semoga semuanya lancar dan baik-baik saja.....
selain itu... aku amat mengharapkan sesuatu pada tahun ini... tahun 2012 akan menjadi tahun keempat usia perkahwinan kami.. moga kasih sayang antara saya dan suami semakin bertambah dan berseri... aku juga harapkan ALLAH tunaikan lah harapan kami untuk menjadi bakal ibu dan ayah.....

ameen.....

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...