Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Saturday, November 20, 2010

Aidil Adha 2010

bunga kemboja kembang pagi,
harum mewangi kuning warna,
sinar aidiladha menjelma lagi,
miskin dirai, korban dilaksana..

memasang lukah dihujung tanjung,
menahan pukat tepian telaga,
Tanah Mekah diidam kunjung,
mencari berkat mendamba redha..

SALAM AIDILADHA BUAT SEMUA....

tahun ni aidiladha aku sambut sederhana.. takpe janji beraya jugak. hehe..
lepas exam tamat, maktab terus sunyi.. aku pun tak nak ketinggalan. malam tu jugak aku bla balik kampung.. arahan untuk hadir ke maktab pada 2 hari selepas aidiladha, aku pandang sebelah mata jer.. orang lain pun aku kira macam tu jugak. saper la yang sanggup hadir semula ke maktab selepas tiba di kampung halaman semata-mata unyuk memenuhi kehadiran yang cuma dua hari sebelum bercuti panjang..
ada kawan aku cakap, walaupun rumah dia kat belakang maktab jer pun, belum tentu dia akan
datang.....
jadi kami yang jauh ni, lagi laaa... hahaahha

incik asben aku cuma cuti 2 hari iaitu sebelum dan ketika hari raya.. then 2 hari lagi tuh, sekolah buat majlis korban dan kesyukuran serta doa selamat untuk pelajar2 yang bakal menduduki SPM. maka tak kemana-mana lah kami melainkan duk rumah dan ke rumah mak n rumah nenek aku. itu pun cuma jarak 5 minit jer dari rumah.

tema baju kami tahun ni, warna HITAM PUTIH..
Ermmm sekali pandang cantik dan bergaya jugak erk.. patut la ramai yang suka pilih warna tema hitam dan putih.... hehehehe...



menu hari raya.. laki aku teringin sangat nak rasa sup tulang yang aku buat. sebelum hari raya, dia beli 2 kg tulang lembu sampai hbs dekat RM40.. aku buat sup tulang dan dilawankan dengan mee kuning untuk hidangan pagi raya..
hmm... betapa nak sangat laki aku makan sup tulang.. rasanya hari raya nih puas laa dia makan sup tulang, mak aku, mak mertua, kakak ipar sampai la ke jamuan sekolah semuanya hidang sup tulang.. hhmmm.. jenuh nak makan..



akhir kata, SELAMAT MENYAMBUT BULAN HAJI DAN SELAMAT MENJALANI IBADAH QORBAN....
MAAF DIPINTA ANDAI ADA YANG KURANG BERKENAN DI HATI...
semoga pengorbanan yang kita lakukan benar dari segi pengertiannya dan mendapat restu dan limpah rahmat yang maha ESA...

my family... semua ada kecuali seorang adik lelaki aku...


SALAM AIDILADHA SEMUA!!!!

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...