Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Monday, September 22, 2008

majlis penutup sambutan bulan kemerdekaan







Waktu 16 september ari tu ada majlis penutupan sambutan bulan kemerdekaan.







Waktu ni la akan diumumkan pemenang untuk semua pertandingan yang dah dianjurkan oleh jabatan pengajian melayu sepanjang bulan kemerdekaan ni..
Hari sebelumnya aku ngan Jaja bergegas kuar ke Teminal lepas kelas sebab nak g beli tiket. Nasib baik ada, kalo tidak alamatnya tak balik beraya la aku.
Waktu on da way balik ke maktab, aku dapat satu mesej. Rupanya dari Dr Kharuddin, lecturer jabatan pengajian melayu. Ahakzz.. cam tak caye je baca mesej tu, aku menang pertandingan mereka sajak yang aku masuk saje2 tuh. Dah la aku orang yang terakhir hantar karya tu. Kalo alu lambat sikit, sure sajak aku tak diterima.
Bila sampai maktab, rupanya ramai lagi budak kelas aku dapat hadiah gak tp berlainan kategori. Kira unit PSV conqour la. Waa.. bangga gak aku. Hehehee..

Untuk majlis ni jugak, im, jaja, rina, ngan sepu sibuk berlatih untuk wat persembahan pada hari tersebut. Diorang berlatih setiap petang sebelum buka pose ngan lecturer kami, Pak Wan. Diorang ada ajak aku, suh main kerincing. Ada ke patut. Daah la aku tak penah main. Sudahnya, aku wat slamber je waktu hari persembahan tu, dengan harapan, kalo diorang panggil suh main baru aku join. Lastnya, diorang tak panggil aku. So, Pak Wan yang main. Hahahaha… rasa besalah pun ada.

Apa-apa pun, aku bangga la gak ngan diorang ni kerana berjaya mempersembahkan persembahan tu dengan baik walau ada sedikit cacatnya. Tp tak perasan pun..
Paling sian kat Rina la. Bayangkan daia punya debar nak menyanyi on stage tu, mengalahkan debar orang yang nak ambik result exam awam. Ye la, dia dah terjaga pukul 4 pagi pastu dah tak boleh tido. Pagi2 lagi, waktu aku ngan roommate aku ni tak siap lagi, dia dah tercegat kat bilik kami. Bukan main awal lagi dia siap semata2 nak cukup prepare dan elak nervous. Tp alhamdulillah, waktu persembahan tu, dia boleh wat dengan baik. Ala orang dah memang pandai menyanyi…. Diorang menyanyikan 2 buah lagu, iaitu lagu PahlawanKu ngan lagu Perwira.


Sempena majlis ini jugak, beberapa orang leturer senior kami dah menunjukkan bakat mereka yang selama ini terpendam. Sedap gak diorang menyanyi. diorang myanyi lagu Malaysia tanah air ku dengan sejahtera malaysia..

Antara pemenang dalam unit kami ialah;
Nina-johan pertandingan mencipta iklan pendek
Ilah- naib johan pertandingan mencipta iklan pendek
Intan- ketiga pertandingan mereka sajak merdeka
Lydia- keempat pertandingan deklamasi sajak merdeka
Saiful- kelima pertandingan deklamasi sajak merdeka

Kira complete semua kategori unit kami menang. Hehehe……















No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...