Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Wednesday, March 28, 2012

habis dah cuti...

gambar curi dari paanartcreative...........
okeh.... cuti pertengahan penggal pertama sekolah dah tamat 2 minggu lalu... maka aku kembali ke sekolah menggalas secubit peranan dan amanah sebagai guru pelatih...
merancang pengajaran, menulis RPH, bermain dengan alat, menjerit dan memekik. kekadang suka kekadang geram... kembali melayan krenah anak-anak berseluar dan bekain biru gelap berbaju putih....

hmm.. cepat je rasa cuti.. macam tak cukup pulak..
hahaha...

itu lah sekelumit tanggungjawab yg harus dipukul.. baru sikit.. blom jadi cikgu btol lagi... tapi ditambah dengan peranan sebagai pelajar juga membuatkan aku rasa sangat penat.... ( hmmm.. apa yang nak dipenatkan kan? bukannya keje angkat simen 50-60 kilo sehari... tapi.... inilah rasanya penat otak... kalo pekerja kontrak perah keringat.. orang macam aku mungkin perah otak..) yeee.. perah otak.... sampai bla pon tak hbs.. ada orang smpai kena ambik rest kat umah harapan tanjung rambutan...
haha....

mak aii.. penat sangat ke gamaknya... hehe...
alahh biasa la tu.. alah bisa, tegal biasa kan??????
cuma lepas cuti ni, aku rasa lesu, letih sangat... hilang semangat....
sakit pinggang bukan main... uhukkkk...
kekadang kesian jgk kat budak... seronok ke tak ntah bila aku masuk kelas... huhuhu...

sebenarnya... ada satu perasaan yang sedang menjalar dalam benak aku.. di mana aku harap ia adalah satu perasaan yang akhirnya mampu buat aku senyum...
yaa... ku harap... aku akan tersenyum...

~ masih berharap dan menanti...............

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...