Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Sunday, July 25, 2010

Cahaya Mata... belahan hati..

salam..
masa terus beredar memutarkan waktu, meningkatkan umur dan mematangkan manusia..
tanpa di sedari dah banyak perubahan yang berlaku disekeliling kita.. mana yang masih lena, pasti ketinggalan.. atau sapa yang takut untuk berjalan, mesti akan terus kekal di takuk lama..

isnin yang lalu bersamaan 19 julai, kakak iparku dah selamat menjalani pembedahan dan menerima cahaya mata barunya...
alhamdulillah.. setelah berderet melayan kerenah hero dalam keluarga tuh, akhirnya muncullah sang heroin.. Nur Adibah Najwa nama diberi.. mak mertuaku, dah seminggu lebih duk kat ipoh.. temankan baby baru ni...
aku jer masih belom berkesempatan nak tengok baby nih.. tak sabar nak balik umah.. boleh pegang dia..
hmm.. ni la anak buah baru aku.. kiranya cucu yang ke-7 dalam family suamiku..


ermm.. baby tunggu tau.. nanti mak teh bg ni erk.....


dan beberapa hari yang lalu gak, kawan lamaku baru add aku di laman facebook.. zulhapiz namanya.. dia ni kawan aku dari kelas sebelah.. dia dah kawen dah..
rasanya kalo tak silap, aku dulu nikah dari dia.. tapi majlis sanding kami pada hari yang sama.. so, tak dapat la aku pergi majlis sanding dia tuh.. sebab aku pun pengantin jugak masa tuh.. hehehe..
masa aku nampak dia dulu, ermm dah berisi badannya cam laki aku jugak masa baru kawin..
hahaha... memang gitu kot laki yang baru kawin ni erk..
sekarang dia keje buat perniagaan. akmaklumlah dia berkahwin dengan anak seorang peniaga
juga, kiranya dialah penerus kepada perniagaan keluarga mertuanya tuh..
seronok aku tengok dia.. paling aku jeles tengok anak dia, mohamad Noor Aliff bin Zulhapiz..
wahh.. sangat comel anak dia..
macam tak caya, kawan lelaki yang sebaya ngan aku sekarang dah jadi ayah.. dan rasanya seorang ayah yang sangat penyayang.. wah.. sweetnyer...
semoga diorang terus bahagia dan dikurniakan Limpah rahmat Allah s.w.t... dan semoga aliff jadi anak yang berguna... ameen.. ( doa dari aunty Intan.... hehehe)
sesungguhnya aku amat jeles sama dia... haha..

tak sangka.. kawan aku seorang suami dan ayah penyayang.. hehehehe
*thumbs up... tahniah..

waktu aku sembang2 ngan hubby dalam phone semalam, dia pun asyik duk cakap pasal anak buah kami yang baru lahir tuh.. lepas ni, si abang dah tak leh manja2 la sbb dah ada adik.. heehee....
hubby aku cakap, dia pun teringin dah nak ada anak.. waaaaa.... pedihnyer dengar ayat ituu, sedih sangat.. tak tau nak cakap cam ne.... bukan dia sorang jer, aku juga... tp nak buat cam ne... aku masih lagi bergelar pelajar IPG.. semoga suamiku terus sabar menanti detik 2 tahun lagi...

kalo aku dapat anak nanti, kalo diizinkan ALLAH, aku nak anak pertamaku lelaki..
sebab aku suka tengok baby boy.. dan dengan harapan dia akan menjadi pelindung dan pemudah cara kepada adik-adiknya yang lain sama macam ayahnya...

semoga ALLAH sentiasa berada disisi ku dan memudahkan segala urusanku.. mengurniakan zuriat yang soleh dan solehah serta memberi hidayahNYA agar aku boleh menjadi isteri dan ibu yang baik.. ameen...


No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...