Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Sunday, October 11, 2009

pameran bahan pemulihan BBM PISMP sem 2

seminggu lepas raya yang lalu, semua bebudak PISMP sem 2 IPGM kampus Raja melewar telah melangsungkan sebuah pameran yang dinamakan pameran bahan bantu mengajar pemulihan bahasa melayu yang melibatkan satu batch.
kerja2 menghias booth kami.. walaupun mulut duk sosek2 dan bising sangat tapi tangan tetap jalan...

pameran berlangsung selama 2 hari, so memang banyak bahan bantu mengajar yang comel dan berwarna warni telah dipamerkan..

kami plak yang cukup malas nak buat ABM dalam kelas tu terpaksa la bersungguh-sungguh siapkan jugak dalam masa 2 hari sebelum masa pameran. tapi walaupun last minit, hasilnya tetap boleh dianggap membanggakan. siap ada kelas yang jeles ngan kami tau.


yang ni antara berpuluh-puluh BBM yang ada digerai kami.. comel tak??

ni plak boneka yang kumpulan aku hasilkan.. kerja last minit, so wat mana yang sempat je laa.. guna apa bahan yang ada.. tapi tak sangakan tetap mendapat sambutan dan siap ada orang tempah lagi tau...

hmmm... ni laa senior aku yang sangat berminat dengan boneka hasil kerja kumpulan ku itu dan telah sanggup membelinya daripada kami.

sepanjang pameran berlangsung, kami bergilir jaga gerai kami tuh mengikut jadual.
ada sesuatu yang menarik pada booth kami bila ramai yang berkunjung iaitu kami ada satu sukaneka yang untuk diorang, actually mende tuh adalah salah satu daripada bahan pameran tapi oleh kerana dengan kekreatifan rakan2 ku ini, mereka telah menginovasikan bahan itu sebagai bahan yang boleh menarik perhatian orang datang kat gerai kami ni.. permainan itu ialah membaca ayat pemintal lidah.. bila orang tu dapat membaca dengan betul atau tidak dapat membaca dengan betul akan dapat ganjaran. walaupun sebenarnya ganjaran tuh mende yang sama... diorang je tak tahu.. hehe..
di gerai kami, waktu boring2... hehehe...

bebudak kelas aku.. hari pertama kami merancang nak pakai baju bertemakan hitam untuk satu kelas.

pada hari kedua pameran, kami decided nak pakai baju kelas kami yang dah setahun ditempah tapi masih blom berkesempatan untuk digayakan. so, apa lagi.... pada hari tu, kami melaram laa.. semua orang tye, bju ape yg kami pakai.. hehehe...



macam2 gaya dan feel kami pada hari tersebut dengan baju korporat kelas yang baru 1st time kami pakai..

pameran berakhir setelah semua pensyarah siap membuat pemantauan kepada kami dan telah memastikan kami menerima pengalaman yang baik dan menarik dalam pengedalian pameran yang boleh dipraktikkan pada masa akan datang.



No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...