Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Wednesday, October 22, 2008

MAJLIS PERASMIAN PAMERAN HIJAU

seperti yang dirancangkan sekian lama, pada 20 0ktober 2008 yang lalu, unit Kami telah berjaya menganjurkan satu pameran seni. pameran ni merupakan salah satu daripada sukatan pelajaran kami pada semester ini. dalam pameran ni, sepatutnya kami memuatkan semua karya kami bermula dari semester pertama. tapi apakan daya, atas masalah yang timbul dan kesibukan dan budi bicara para pesyarah kami tidak dapat mempamerkan semua karya2 'agung' kami tu.. just mana yang ada. iaitu, oil painting, arca dan water color painting hasil dari kembara seni ke Comeron Highland..

pameran kami ini akan berlangsung selama seminggu iaitu bermula pada 20/10 hingga 24/10.. semua warga IPRM boleh datang menyaksikan pameran disamping menyokong kami dengan membeli karya yang kami sediakan untuk dijual. walaupun tak seberapa tapi itu lah hasil kerja kami. pada hari pertama, Lukisan Saiful yang bertajuk 'full moon Memory' tu dah terjual. ia dibeli oleh Ketua jabatan Kajian Sosial, Pn hjh Fatihah.. wah.. sangat bangga.. hehehe..

majlis perasmian telah disempurnakan oleh Timbalan Pengarah IPRM, Mr Tan Ying Kee.. itu pun majlis bermula agak lewat kerana pesyarah menghadiri mesyuarat.. walaupun, kami ni dah sangat penat. majlis tetap diteruskan.. aku ngan Ilah kena jadi pengiring VIP sepatutnya, to ileh kerana aku sangat penat dan tak de mood. jadi aku biarkan je.. tak banyak yang aku katakan time tu.. nasib baik kurator kami, Aminina ada untuk memberi penjelasan..

Timbalan pengarah memang agak bangga ngan kami apabila dia meninggalkan komen yang membina buat kami semua.

ok la, kat sini, saya sajikan dengan gambar sekitar majlis perasmian..



Jaja sebagai pengarah projek atau pengerusi jawatan kuasa memberikan ucapannya..


antara tetamu yang menyaksikan majlis perasmian..

upacara memotong reben sembolik perasmian...

Mr Tan menerima lukisan karya Tan Choong Hong sebagai cenderahati..

KARYA OIL PAINTING

RUANG PAMERAN

susun atur oleh AJK persediaan tempat..

sebahagian daripada arca..

ruang tengah..

arca karya kami...

ni adalah sebahagian pasal pameran kembara seni kami.. nanti kalo ada masa citer ni to be continue... hehehe...

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...