Followers

About Me

My photo
NAMA : Intan Suriana bt Mohidin, lahir pada 21 mei 1989.. anak sulung dr 7 adik bradik.. seorang isteri kepada suami yang sangat penyanyang.. seorang ibu kepada permata hati kurnia ALLAH.. anakanda pertama tersayang, Irdina Safiyya bt idris. Tamat pengajian dalam jururan Pendidikan seni Visual dari IPG kampus Raja Melewar, Seremban.

Wednesday, January 19, 2011

hari ulangtahun kelahiran..

19 januari datang kembali..
masih hari dan bulan yang sama..
namun tahun datang silih berganti..
yang berlalu tak mungkin kembali..
membawa pengertian bumi semakin tiba ke penghujungnya..

selamat hari lahir ABAH...
genap sudah abah berumur 52 tahun..
sekalung doa ikhlas saya titipkan
moga ALLAH sentiasa merahmati di setiap langkahmu..
rasanya bagai semalam
detik abah menghantarku ke sekolah tadika
di awal pagi dan menjemput menjelang tengah hari..
kita sekeluarga bermandi manda di Teluk Batik..

cepatnya masa berlalu..
masa saya dah tak sama macam dulu..
beza... sangat berbeza...
saya rasa diri saya umpama orang baru yang melupakan semalam..
tidak... tak mungkin akan saya lupakan..
tp bisakah orang pahami apa yang tertulis di hati..

kasihan abah...
dengan motor ke hulur ke hilir
kadang berpanas kadang berhujan..
sedangkan saya mendapat hadiah sebuah kereta baru di alam pengajian..
tapi saya tak mampu nak tolong abah menghidupkan road tag kereta..
untuk adik ke sekolah...
saya mintak maaf..............

abah ingat tak..
RM2o dan sebaris ingatan untuk saya di awal semester.
kata abah untuk minum kopi
sekarang nilainya dah beza..
bukan saya tak hargai..
tapi saya amat tersentuh..
saya simpankan untuk abah..
saya akan tolong abah buat dapur baru untuk mak..
walau tak banyak.. saja janji saya akan hulurkan...

amat sukar untuk mulut ini merungkai
segala yang bersirat di hati..
terlalu padat tak terlurut..
moga ALLAH memahaminya..

Ya ALLAH..
andai air mata ini bisa berbicara
KAU fahami lah ertinya..
sungguh aku ini insan kerdil dan hina..
terima kasih ku juga kerna
membentuk aku menjadi insan yang berdikari dan berhati tegar..

doaku..
moga abah sentiasa sabar dan dipermudahkan dalam setiap urusan
dunia dan akhirat.
ameen..


Hari ini hari jadi Abah.. tak sangka dah 52 tahun umur abah.. hari ini juga hari jadi abg zamri.. birasku atau suami kakak iparku..

SELAMAT HARI LAHIR BUAT KALIAN...
SEMOGA ALLAH MELIMPAHKAN RAHMATNYA KEPADA KITA..

No comments:

Post a Comment

mana tau berguna untuk korang bersantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...